2019 är en milstolpe. Det var då Ullergården blev servicepunkt
Kjell-Åke Wijk och Wilhelm Magnusson skriver avtal om servicepunkt i Ullersäter.
För detta har vi åtagit oss att:
Tydligt kommunicera servicepunktens funktion och öppettider till orten med omnejd.
Delta i ett informationstillfälle som Näringslivsenheten ordnar för att bistå besökare med kommun och turistinformation.
Tillhandahålla yta där kommun, turist, förenings-och företagsinformation kan finnas tillgänglig.
Ge besökare möjlighet att nyttja internet via Wifi gratis
Att i lokalen erbjuda möjlighet till fika/kaffeservering
Ordna minst 2 möten per årmed lokalt förankrade och aktuella service och utvecklingsfrågor tillsammans med Näringslivsenheten.
2 gånger per år boka möte med kommunens näringslivsutvecklare för planerings-och uppdateringsmöte.
Årligen presentera en plan för vad servicepunkten ska arbeta med samt vilken målgrupp/närområde den ska verka för.
Vara en god ambassadör för och bärare av platsvarumärket Lindesberg –Bergslagens själ